De laatste tijd zie je het steeds vaker: bedrukte koffiebekers. Tot een paar jaar geleden was dat alleen weggelegd voor de grote multinationals. Alleen de allergrootste merken, met ontzettend veel medewerkers, konden gepersonaliseerde koffiebekers gebruiken. Inmiddels is er veel veranderd in koffiebeker land, alles is tegenwoordig mogelijk. Maar waarom zou je er überhaupt aan gaan beginnen?

Marketing en communicatie

Alles op kantoor is tegenwoordig gebrand. Van pennen, schrijfblokken, muismatten tot de signing. Overal komen de bedrijfskleuren in terug, behalve in de koffiebekers.  Die vergeten namelijk veel mensen. Een branded koffiebeker ziet er niet alleen tof uit, je kunt er ook nog eens mee communiceren. Denk bijvoorbeeld aan de kernwaarden van een bedrijf of de uitnodiging voor de open dag. De mogelijkheden met betrekking tot branding en communicatie zijn eindeloos.

Gemak

Gemak dient de mens! Veel traditionele bedrijven maken gebruik van kop en schotel met hun bedrijfslogo erop. Al moeten deze kopjes en schotels uiteindelijk wél de vaatwasser in. Hier zijn medewerkers druk mee, er sneuvelen hier en daar nog wel eens wat kopjes, en de thee aanslag zit er soms nog op. Dat moet toch slimmer kunnen?

Milieu

Waarschijnlijk denk je nu, bedrukte kartonnen koffiebekers zullen wel ontzettend slecht zijn voor het milieu? Integendeel!

Als je het hebt over duurzaamheid en koffiebekers is CO2 uitstoot die nodig is bij de productie van kartonnen koffiebekers ontzettend belangrijk. Ga je dit afzetten tegen bijvoorbeeld keramische mokken, dan is voor de productie van een keramische mok ontzettend veel energie en CO2 nodig. Ter vergelijking: De CO2 uitstoot die nodig is voor de productie van 1 keramische mok die na gebruik afgewassen wordt, staat gelijk aan het gebruik van +/- 320 kartonnen koffiebekers. 

Aangezien kartonnen koffiebekers prima meermaals gebruik kunnen worden, kun je daarmee de CO2-footprint van jouw beker verlagen. 

Het is het beste om jouw beker na gebruik bij het restafval te gooien. Simpelweg omdat de beker dan niet in het milieu terecht komt, maar een positieve bijdrage levert aan de verbranding van het afval. Een kartonnen beker met bijvoorbeeld een PE coating levert namelijk meer energie op dan koffiebekers met een PLA-coating.

Kortom, er zijn redenen genoeg om te kiezen voor bedrukte koffiebekers voor op kantoor. Het ziet er gaaf uit en je kunt er mee communiceren door bijvoorbeeld afwisselende slogans en boodschappen op de beker te zetten. Daarnaast is het ontzettend gemakkelijk. Je medewerkers zijn niet meer bezig met het in en uitruimen van de vaatwasser en de kwaliteit van het kartonnen servies ziet er altijd top uit.
Ook voor de duurzaamheid van kartonnen bekers hoef je niet bang te zijn. Door in te zetten op meermalig gebruik wordt de belasting op het milieu nog verder teruggedrongen.

Bron: Cupsz.nl

Categorieën: Duurzaamheid

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *