Zowel gasten, vaste klanten als je personeel mag het aan niets ontbreken in jouw bedrijfspand. Hoe zorg jij voor een inspirerende omgeving op en rond jouw werkvloer? Wij geven je tips om alles uit je kantoorruimte te halen!

Toegegeven, dat hangt ook deels af van hoe jij je pand aantreft wanneer je dat voor het eerst betrekt. En hé, dat gebouw – of een afdeling ervan – heb je toch ook uitgekozen omdat het aansluit bij jouw wensen en visie? Natuurlijk, nood breekt wet: mocht je snel iets nodig hebben, dan zul je wellicht enkele van je al dan niet essentiële voorwaarden moeten hebben laten vallen.

Maar juist dan is het van het grootste belang dat je alles uit dat pand haalt wat erin zit! Alleen zo kun je iedereen die vanuit welke hoek dan ook maar met jouw bedrijf te maken krijgt tevreden stellen. Hoe ga je dat aanpakken? Hieronder heeft Duurzaaminjewerk.nl enkele tips hierover verzameld.

Hygiëne

Hierop word je afgerekend, let op onze woorden! Mocht jouw werkvloer nou onder het stof zitten of wegens onverwerkt afval een broedplaats zijn voor fruitvliegen, dan moet er letterlijk en figuurlijk flink de bezem in. We snappen best dat het als beginnend bedrijf lastig is om een vaste werknemer  – m/v – hiervoor in te huren. Dat moet je maar net financieel aankunnen.

Is die kostenpost geen enkel probleem? Dan moet je het ook niet laten! Maak afspraken dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid moet houden bij het schoonhouden van het pand, maar laat het daadwerkelijke schoonmaken aan een professioneel bedrijf over. Zo kunnen jullie je met z’n allen storten op jullie dagelijkse taken en targets.

Vloer

Zodra jij je kantoor betrekt, heb je te maken met een vloer die wellicht vervangen moet worden. Of in ieder geval aangepast. Dat kan met leeftijd en de staat ervan te maken hebben maar heeft net zo goed zijn grondslag in uiterlijk en stijl. Mocht de kleur niet stroken met jouw huisstijl of de gewenste uitstraling en interieurindeling, dan moet de huidige bodem eraan geloven.

Je kunt een heel nieuw parket laten leggen, een vinyl bedekking uitzoeken of je vloer laten egaliseren. Dat is een proces waarbij een vloeibare kunststof laag over de vloer wordt uitgegoten, die dan verhardt en resulteert in een strakke, egale vloer. Mocht deze om wat voor reden dan ook beschadigd raken, dan kun je dat proces moeiteloos herhalen.

kantoorruimte

Interieur

We hadden het hierboven al over, maar je hebt wel een interieur nodig dat volledig overeenkomt met de stijl van jouw onderneming. Dat kun je heel uitbundig of juist minimalistisch aanpakken. Zit je nogal wat krap bij kas omdat je net begint? Geneer je dan niet om een beroep te doen op de plaatselijke kringloopwinkel of een andere plek om tweedehands meubelen in te kopen. Zolang ze nog maar in een perfect werkende staat zijn, er aantrekkelijk uitzien en een behoorlijke tijd mee kunnen.

Vergeet je bovendien niet om alleen een kantoor maar ook een prettige kantine ruimte in te richten? Het zou zonde zijn wanneer jouw werknemers en jij je verplicht voelen om iedere lunch aan jullie bureaus te moeten nuttigen. Zorg bovendien dat koel- en voorraadkasten volledig gevuld zijn.

Directe omgeving

Daar kun je misschien niet heel veel aan veranderen. Het complete uitzicht vanuit jouw kantoor wijzigen gaat bijvoorbeeld nogal moeilijk. Maar je bent wel in staat om de buitenkant van het pand goed schoon te houden en hetzelfde geldt natuurlijk voor de stoep. Misschien wordt dit al wel gedaan vanuit het bedrijvencomplex zelf en zit het bij de huur inbegrepen.

Zo niet, dan moet je daar zelf werk van maken. Haal bijvoorbeeld onkruid weg, lap ramen en schrob stenen, mocht dat nodig zijn. En vraag uiteraard je werknemers om je daarbij te helpen. Beweeg hemel en aarde om jouw kantoor zo aantrekkelijk mogelijk te maken én te houden!

Meer handige tips lezen over duurzaam werken, energie besparen en vitale arbeid? Bekijk alle blogs van Duurzaaminjewerk.nl!


0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *